"Fakat mutlu sonlu öyküler en iyileri sayılmazlar her zaman, gerçi içinde bulunulacak en iyi öyküler sayılabilirler aslında! Acaba biz ne tür bir öykünün içine düştük?"
"Kim bilir," dedi Frodo. "Dinlediğin öykünün nasıl bir öykü olduğunu, yani sonunun mutlu mu, mutsuz mu olduğunu bilebilirsin, veya tahmin edebilirsin ama içindeki kişiler bunu bilmezler. Sen onların biliyor olmasının istemezsin zaten."
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh barzum-ishi krimpatul."
"Hepsine hükmedecek Bir Yüzük, hepsini o bulacak, Hepsini bir araya getirip karanlıkta birbirine bağlayacak."
Gil-galad bir Elf Kralı'ydı.
Ozanlar hüzünle söyler olanları :
Son kraldı o, Dağ ve Deniz arasında,
Hükmederdi adil ve özgür bir krallığa.
Uzundu kılıcı, mızrağı sivri,
Uzaklardan seçilirdi parlayan miğferi ;
Sayısız yıldız, göklerin tarlasında
Görünürdü gümüş kalkanının aynasında.
Ama ayrıldı gitti uzun zaman önce,
Kimse bilmez şimdi nerede;
Çünkü düştü yıldızı karanlıklara
Gölgelerin hükmettiği Mordor'a.