Ne biçim dünyaya doğmuştum ben? "Güzel" diyordum, güzel dediğime dönüp bakmıyorlardı bile. "İyi" diyordum, omuz silkiyorlardı. Birisinin dobra dobra dosdoğruyu söylediğini duyuyor, heyecanlanıp, "Doğru!" diye bağırıyordum. "Aman sus!" diyorlardı.
Kısa bir öykü kitabından tüm beklentileri karşıladığını düşünüyorum. Yazar ağaç sevgisini yeşertmek, tek bir adamın büyük şeyler yapabileceğini göstermek istemiş. Özellikle ortaokul düzeyi çocuklara okutmamız gereken müthiş bir eser. İşin en onurlu yanı ise yazarın da gerçekten kitap içindeki karakter kadar onurlu bir davranış sergileyip bu kitaptan kâr amacı gütmeyerek yayın haklarını ücretsiz bir şekilde devretmesi.
@JeanGiono