MAEHWA

MAEHWA
@Maehwa
Kalbimi alıp sessizce Allah'a gitmek istiyorum.
Spoi içerir!!
9/10
·517 syf.··
Beğendi
·
2025 7. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2025 03:34
Eveet Martin Eden incelemesiyle geldim. Baştan söyleyeyim okumayanlar için kitap SPOİ içerir. Ben öncelikle Jack London kalemi ile ilgili bahsetmek isityorum. Jack London'a Martin Eden ile ilk defa başladım. Ya böyle kalemi bana farklı geldi. Nedense sevemedim. Yada ben yanlış zamanda okudum bilemiyorum. Okurken kendimi bazen başka yerlerde buldum. Düşündüm Martin Eden mi böyle kalemi mi böyle diye Beyaz Diş romanını da aldım okumadım ama biraz içeriğine göz gezdirince kaleminin farklı olduğuna kanıt getirdim benim için öyleydi. Kitabın arkasında ki dipnotlar gerçekten çok güzeldi yeni bilgi birikimleri edinmek benim için harikaydı.Kitabın konusundaki yorumuma gelecek olursak; Yazarın konu seçimini çok sevdim ve biliyorsunuz Jack London kendi hayatından esinlenmiş Eden karakterini oluştururken. Yarı otobiyografik roman diye de geçer. Edenin yazar olma mücadelesini, hayalinin peşinden gitmesini ve hiç kimsenin sözüne aldırış etmeden, yılmadan hayallerinin peşinden koşması beni çok etkiledi. Özellikle bu KPSS çalıştığım dönemde böyle kitap okuduğum için mutluyum. Dönüp dedim bende hayallerime kavuşabilirim. Martin bir hiçken bunları yaptı. Bir hiçken yazar oldu. Ama inşallah sonum Martin gibi hayallerine kavuşunca mutsuzluk içinde olmaz. Ruth'a kızgın mıyım bilemiyorum. Kendimi Ruth yerine koymaya çalışıyorum. Ama bir yandan da kalbim; Ruth neden inanmadın? Kitapta şu alıntı aklıma geliyor. "Hayatta her şey kötüye gidebilir, aşk hariç. Yeter ki bitkin düşen, bocalayıp tökezleyen zayıf iradeli biri olmasın, aşk hiçbir zaman yolunu şaşırmaz." Hani şaşırmazdı aşk. Tek Rutha da kızmıyorum. Martin'e de kızgınım. Neden ün sahibi olunca Ruth'u sevmediğini anladın. Neden yaptın Martin? Senin bu tavrın kızı üzmek oyalamak değil midir? Ben ikisine de kızgınım ikisi çok farklı
1000Kitap
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma
F isimli okura yanıt verildi
MAEHWA
😢😢
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Gassal’i izliyorum, diziyi daha bitirmedim. Bu sahneyi aşamadım sürekli burayı izlemekten galiba diziyi bitmeyecek🤷 Ahmet kural, kral oyuncusun✨✨✨👏 youtu.be/Cu9HezT-LdU?si=...
Film
MAEHWA
Anneme gassal olmak istediğimi diyince bana kızıyor bu diziyi onla birlikte başlamaya karar verdim inşallah izin verir🤲