Bos vakit ve güvenlik hakkında herkes ayn ölçüde faydalanırsa, normalde yoksulluktan aptallaşmış olan çoğu insan okur yazar olacak ve kendi başlarına düşünmeyi öğreneceklerdir; bunu başarırlarsa da ayrıcaklıklı azınlığın hiçbir işlevinin olmadigini, onları kolayca tasfiye edebileceklerini eninde sonunda anlayacaklardir.
Uzun vadede hiyerarşik bir toplum ancak yoksulluk ve cehalet sayesinde ayakta kalabilirdi.
Kim bilir kaçıncı kez, deli olan ben miyim acaba, diye düşündü. Belki de deli denen kişi hep azınlıkta kalandı. Bir zamanlar dünyanın Güneş etrafinda döndüğüne inanmak bir
delilik işareti sayılıyordu; bugün ise geçmişin değiştirilemez oldugunu düşünmek öyleydi. Bu inancında tek başına olabilirdi ve tek başınaysa delirmiş demekti.