Martin Eden

İyi bir toplum için başka ne gerekir ?
... "İnsanlara yaşama değer vermeyi,onu korumayı öğretin." "İnsanlara doğruluk,düzen ve disiplini öğretin.Onlara vicdanlı olmayı,sevmeyi ve düzene saygı duymayı öğretin.Hem kendisinin hem de diğer insanların haklarına saygı duymayı da.İnsanlara kendiniz örnek olun." "İnsanlarla olan ilişkilerinizde onların eğitimcileri olun." "Unutmayın ki insanlarınızın cehaleti, edepsizliği,sarhoşluğu,hastalığı,yoksulluğu sizin de utanç verici suçunuzdur." ...
Sayfa 13·Kitabı okudu
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eğer halk kendi içinde büyüklük ve kahramanlık unsurları içeriyorsa oradan büyük insanlar,kahramanlar ortaya çıkabilir.Halk kitleleri soğuk,nemli sis gibiyse hiçbir güç oradan yıldırım üretemez.
Sayfa 8·Kitabı okudu
Alıntı
Acele karar vermeyin.Küçük kişisel çıkarlarınızın ve endişelerinizin peşinden koşmayın kurtçuklar gibi.
Sayfa 5·Kitabı okudu
Alıntı
Yeni kuşakların miadının gerçekten çoktan doldurmuş eski bir rejim altında zorla tutulmaması gerekir ; aksine daha makul ve adil,daha güçlü temelleri olan bir devlet yönetimi imkânı serilmeli ayaklarının altına.
Sayfa 4·Kitabı okudu
Alıntı
6/10
·214 syf.··
2025 14. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2025 22:53
Kitap dil ve anlatım olarak ne kadar akıcı olsa da ben bu aralar yoğunluğumdan dolayı çok parça parça okudum ve bu yüzden olayın içine giremedim.İlk başlarda ne olduğunu tam anlamadığımız bir gidizemi bize sorgulayıcı bir şekilde anlatmış ve her bölümünde farklı bi sorgu konusu bulmuş diyebiliriz.Bunu yaparken fantastik ögeler katması enteresan olmuş.Ben okurken ilk başta tam anlamını anlayamadığım çoğu olay ve yapı unsurunu ilerleyen sayfalarda anlamlandırdım.Kısa olduğu için zaten bunu yapmam da uzun sürmedi. Kitabı ben çok da beğenmedim.Parça parça okuyunca hem olaya adapte olamadım hem de başından kalkmadan okutacak ve gerçekten merak uyandıracak cinsten değildi benim açımdan.Yine de verdiği mesajlar,yaptığı iç hesaplaşmalar ve kendini sorgulatması güzeldi bence.Sakin bir zamanda oturup gerçekten odaklanarak okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Edebiyat
Soğuk DeriAlbert Sanchez Pinol · Jaguar Kitap · 20181,775 okunma