1877'de Anadolu'yu gezmiş olan Burnaby adlı gezginin izlenimleri şöyledir: " Eski eserle ilgilenmek Türk'ün karakterine aykırıdır. O, yalnız bugün için yaşar. Yapılmış her şey bitmiş ve geçmiştir."
Hakkını teslim etmek gerekir ki, "Türk Sanatının dünyadaki yeri" gibi, çarpıcı bir başlığı kullanan, Selçuklu ve Osmanlı sanatlarındaki üslup farklılığını dile getiren ilk araştırmacı, Viyana Üniversitesi öğretim üyelerinden H. Glück (1889-1930) oldu.
A. Gosset (1835-1914), bir kitabında : "Osmanlılar çoban ve savaşçıdırlar. Onlar da ne sanat ne de sanatçı bulunur." tezini ileri sürdüğü zaman, buna itiraz etmek şöyle dursun, kimse bunun farkında bile olmamıştı.