Özgürlüğün, insanın canının istediğini yapması anlamına geldiğine asla inanmadım. Özgürlük, daha ziyade, yapmak istemediğini yapmamaktır ve benim de devamlı peşinde koştuğum ve zaman zaman yakalayıp çağdaşlarımı çileden çıkardığım özgürlük budur.
Özgürce hareket edebildiğim sürece iyi biriyim ve iyilik yaparım ama insanların ve koşulların boyunduruğunu ensemde hissettiğim anda, asileşir hatta dik kafalı olurum ve artık hiçbir işe yaramam. İstemediğim bir şeyi yapmam gerekirse, bunu asla yapmam.