"Bu işte varmak yok, yolun sonu yol çıkar.
Dost kalır yanındaki, olursa senden çıkar.
Kalırsan karanlıkta, sırtında yaralarla
Ümitsizliğe kapılma, heybenden yıldız çıkar."
"Hayatımız bizi her türden rezil, aşağılık yanlarının bolluğuyla şaşırttığı kadar; bunca pisliğin, rezilliğin ortasında aydınlık, insancıl bir hayat yaratacağımıza ilişkin sarsılmaz bir umudu var eden ışıltılı, sağlıklı, yaratıcı, insancıl, iyi bir şeylerin karşı konulmaz biçimde gelişip durmasıyla da şaşırtır. "