Kamunun uzlaşıp seçtiği, kabul ettiği şeyleri tartışmanın cidden faydası var mı?
İnsanlar, üzerinde uzlaştıkları yalana "gerçek" diyor. Kamusal kabuller, çoğu kimsenin konformist ve tembel olması sebebiyle ortaya çıkar.
Sayfa 61 - Bağnazlığın Sebebi Neşesizliktir / Friedrich Nietzsche·Kitabı okudu
Para, mal mülk edinme konusunda ne düşünüyorsunuz?
Ilımlı, sürdürülebilir fakirlikten yanayım. Ne kadar az şeye sahip olursan, o kadar az tehlikeye maruz kalırsın. İnsan, midesinin boyutlarını bilmelidir.
Sayfa 59 - Bağnazlığın Sebebi Neşesizliktir / Friedrich Nietzsche·Kitabı okudu
"Üst-insan" diye bir şeyden bahsediyorsunuz. Nedir bu?
Ben, insanın aşılması gerektiğini düşünürüm. Üst-insan. görüş belirtmekten korkmaz. Sürü ahlakına uymaz. Ün peşinde koşmaz. Methedenlerin veya suçlayanların erişemeyeceği bir yalnızlığa sahiptir.
Sayfa 58 - Bağnazlığın Sebebi Neşesizliktir / Friedrich Nietzsche·Kitabı okudu