"Nazik olun, çünkü karşılaştığınız herkes farkında olmadığınız zorluklarla boğuşuyor." der Platon ve Fernando Pessoa ekler;
"Kimseyle alay etme, asla kimseyi küçük düşürme, kalbinin en ücra köşesinde bile yapma bunu. İnsan yaşamı alaya alınmayacak kadar hüzünlü ve ciddidir!"
"ne güzel yapılmış"a bedel, "ne güzeldir!" der, çirkinleştirir. bununla kâinatı tahkir edip kendisine müştekî eder. evet, dinsiz felsefe, hakikatsiz bir safsatadır ve kâinata bir tahkirdir."