Bu kitap gerçekten de rahatsız edici ve ürkütücü bir deneyim yaşattı. Çok fazla psikolojik rahatsızlığa yer verilmişti. Yazım dili akıcı ve sadeydi. Bazı hikayeler çok kaliteliydi; Morgue Sokağı Cinayetleri, Şehrazat’ın Bin İkinci Masalı, Usher Evi’nin Çöküşü, Kara Kedi ve Oval Portre bunlara örnektir. Ne yazık ki her hikayeyi aynı ölçüde zevkle okuyamadım. Dönem farkı nedeniyle bazı hikayeler beni sıktı ve atlama isteği doğurdu, ama tabiiki de yapmadım.