Hz. Ubade Şam'da iken adamın biri ona şöyle bir soru sordu: “ Ey Ubade! Ben harb ederken Allahü Teala'nın rızasını murad ettiğim gibi, başkalarının beni övmesini de isterim. Benim böyle bir beklenti içerisine girmemde bir mahsur var mı?”
Bu soruya Hz. Ubade şaşırdı ve dedi ki: “ Allah'ın rızası ve insanların övmesi... Bu ikisi bir arada olmaz. Sana bundan kâr da olmaz. " Adam üç kere aynı sözü tekrar edince, Ubade b. Samit, şu hadisi şerifi okudu. Ben efendimizden sallallahu aleyhi ve sellem şöyle işittim: “ Allahü Teala buyuruyor ki: Ben her türlü ortaklıktan müstağniyim. Kim ki benim için amel eder ve başkasını da bu amele katarsa, ben hissemi o ortağıma devrederim.”
( Allah bizi bundan muhafaza etsin)