"Zararı yok," dedi. "Benim yaşadığım yerde her şey öyle küçük ki..."
Ardından, sanırım biraz hüzünlenerek şun-ları ekledi:
"İnsan istese bile fazla uzağa gidemez..."
Göz yum cihâna aç gözünü dem gelir geçer
Sen göz yumup açınca bu âlem gelir geçer"
ve şöyle devam eder:
"Âdemoğlu âleme üryân gelir üryân gider
Nâle vü efgân ile giryân gelir giryân gider"
-Taşlıcalı Yahya
"Hemân ağlayı geldim âleme ağlayı gittim ben
San ol nilüferim kim suda bittim suda yittim ben"
İnsan bu dünyaya gelirken de giderken de acı ve hüzünle karşılaşır. Hayatın başı da sonu da kolay değildir. İnsan, bir nilüfer çiçeği gibi bu dünyada kısa bir süre var olur ve sonra yine yok olur.
Burada şikâyet etmek yoktur; aksine hayatın geçici olduğunu kabul eden bilgece bir anlayış vardır. İnsan, gelip geçici olduğunu unutmamalıdır.