Melih

Nasıl Ölünür Kim Bilebilir Ki ?
7/10
·48 syf.··
2025 4. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 12 Mart 2025 00:00
Biraz kasvetli bir soru "Nasıl Ölünür ?" ve bence tezatı gibi duran ama öyle olduğunu pek düşünmediğim "Nasıl Yaşanır ?"sorusu da en az ilki kadar kasvetli gelir. Yaşamak üzerine hep daha pozitif yaklaşırız genelde ölüme kıyasla ama nasıl öldüğümüzü belirleyen de nasıl yaşadığımız değil midir çoğunlukla ? Kitapla çok da alakası yok gibi duruyor yazdıklarımın farkındayım . Kitap 5 farklı ,içerisinde ölüm barındıran hikaye barındırıyor kısa bir kitap olmasından tahmin edebileceğiniz üzere çok derinlikli hikayeler sunmuyor başlangıç ve gelişmeden ziyade sonuç kısmına odaklanarak yazılmış daha çok. Ölümün soğuk yüzü insana çarpmıyor böyle belki ama birebir aynısını yaşamasanız da bir benzerini illaki gördüğünüz, duyduğunuz 5 farklı hikaye okuyorsunuz. Demek ki insanlar 1900'lerden beri benzer şekillerde ölüyor (tespit). En dikkatimi çeken ise ölen insanların hepsinin ölüme giden süreçte yanlarında birilerinin olması kimi hikayede eşler kimisinde evlatları; en azından bir hikayede de olsa yalnız bir insanın gözünden ölüm anlatılabilirdi. Çünkü yalnız insanlar da vardır(2. tespit). Ölünce sizi kim yıkayacak biliyor musunuz bilmem ama en azından ölünce arkanızdan samimiyetle güzel laflar edecek ve ağlayacak insanlar biriktirebilirseniz ne alâ. Ha tabi insan biriktirirken kendinizi sevmeyi ve kendinize vakit ayırmayı ihmal etmemenizi rica ederim. Çünkü kitapta da göreceğiniz üzere kara toprağın altına hepimiz tek başımıza ve yalnız bir şekilde gireceğiz. Bolca sevip sevilmeniz ve okumanız dileğiyle...
Nasıl ÖlünürEmile Zola · Can Yayınları · 202024,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Homo Sapiens Hakkında Geç Kalınmış Bir İnceleme
8/10
·412 syf.··
2025 3. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 01 Mart 2025 15:37
Okumak için neden bu kadar geç kaldım bilmiyorum. Yaşım biraz daha gençken okumak mı yoksa düşünce yapım biraz daha olgunlaşmışken okumak mı daha iyi oldu onu da bilmiyorum. Kitap hakkında çok yenilikçi bir şey söylenebileceğini sanmıyorum herhalde hemen her şey söylenmiştir. Ama neden bu kadar çok sevildiğini anlayabiliyorum. Okurken bir an olsun sıkılmıyorsunuz sürükleyici bir kitap olduğu kesin. Hiç kimsenin daha önce fark etmemiş olduğu okuyunca vay bee dedirtecek şeyler sunmuyor okuyucuya(belki çıktıktan 10 yıl sonra okuduğum için de olabilir tabi) ama bazı anlarda bu hikayenin aslı bu muymuş ya da hee demek ki şu sebepten dolayı bunlar yaşanmış diyorsunuz Somut örnekler versem daha iyi olurdu tabi ama not alarak okumayınca zor oluyor. Bazı yerlerde ufak tefek eksikler hissedebiliyorsunuz ama kitabın kapağında yazdığı gibi insan türünün kısa bir tarihi olduğu için her şeyden bahsetmesini bekleyemeyiz pekala ve tek bir kitaba onca bilginin boğucu olmayan bir şekilde sığdırıldığını görünce yeterince tatmin oluyorsunuz. Kitap geçmiş hakkında birçok şey anlatmasına rağmen ve size kendi içinizde cevaplamanız gereken onca soru sormasının yanında geleceğe dair düşünmeye de bizleri davet ediyor. En basitinden örnek vermek gerekirse avcı toplayıcı atalarımız mı daha mutluydu yoksa bugün bizler mi daha mutluyuz ya da gelecek nesiller bizden daha mutlu olacaklar mı ? Veya, mutluluk gerçek mi yoksa bir yanılsama mı ? Bunun gibi sosyal ve ekonomik ve onca konu hakkında hem alışılagelmişin dışında(sanırım dönemine göre) bilgiler veriyor ve sorular soruyor. Hala okumamışsanız ve (sanmam ama) bu incelemeye denk gelip okumak hakkında bir karar verecekseniz mutlaka okuyun.
Hayvanlardan Tanrılara: SapiensYuval Noah Harari · Kolektif Kitap · 202342,6bin okunma
Geçmişe Yolculuk
7/10
·52 syf.··
2025 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2025 00:00
Her ne kadar kitabın içerisinde yaşanan olayları tasvip etmesem de 2 saat içerisinde okuyup bitirebileceğiniz tatlı bir hikaye olmuş. Kitabı okuduktan sonra da "Past Lives" filmini izleyebilirsiniz bu da böyle bir tavsiye...
Geçmişe YolculukStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202533,7bin okunma
İnsanın Ne Olabileceğine Dair Farklı Bir Bakış
8/10
·120 syf.··
2024 4. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 06 Mart 2024 16:07
İnsan nedir ? İki ders arasındaki boşlukta arkadaşımın sıkılmayayım diye verdiği ve okuduğum için çok memnun kaldığım o kitap. Kitap bir ihtiyar ve bir genç adamın diyalogları şeklinde ilerliyor. İhtiyar adam genç adama sorular sorarak kendi düşüncelerini genç adama aktarmaya çalışıyor ama bunu da zor kullanarak değil de genç adamın kendi kendini sorgulamasını sağlayarak amacına ulaşıyor. Kitap bence altı çizilebilecek onlarca cümle barındırıyor. İleride tekrar okumak da isterim. Diğer bir konu ise Mark Twain herkesin muhtemelen içten içe düşündüğü ama dile getirdiğinde çok da hoş karşılanmayacağını düşündüğü fikirleri birçok insan adına dile getiriyor. İnsanın tek itkisini "kendini güvenceye almak" olarak görüp bundan ne kast ettiğini ise sayfalarca bizlere anlatıyor. İnsanlarıın temelde neden iyilik yaptığını, fedekarlık kavramını, insan doğasını, aldığımız kararlardaki farklılıklarımızın nelerden kaynaklı olabileceğini ve daha nice şeyi bu sayfalarda anlatıyor .İnsanın aslında neden bir makineye benzediğini , karar alırken zannettiğimiz kadar da özgür olamayabileceğimizi anlattığı bölümler de kesinlikle üzerine düşünmeye değer. İnsanlarla hayvanlar arasındaki kıyaslamaların yapıldığı kısımlarda da eminim ki düşünce yapınıza yenilikler katacak şeyler bulacaksınızdır. Kitap size yeni düşünce kapıları eminim ki açacaktır açmasa bile var olanı daha sistematik bir şekilde önünüze serecektir. Yani kısacası bence okunmaya değer bir kitap ve eminim ki okuduktan sonra da memnun kalacaksınızdır.
Mark Twain
İnsan Nedir?Mark Twain · Parodi Yayınları · 202119bin okunma
Bu Kitaba Dair Herhangi Bir İnceleme Okuyorsanız Çok Şanslısınız...
9/10
·160 syf.··
2023 54. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2023 20:02
Okuyup okumama konusunda kararsızsanız spoiler yememek adına önce son paragrafı okursanız sevinirim kitabı okuduktan sonra çok da uzun olmayan incelemenin geri kalanını okuyabilirsiniz. Tony Webster'in hayatının hikayesini kendi ağzından dinlediğimiz iyi ki okumuşum dediğim o kitap. Tony Webster yaşam öyküsünü zihninin bazen gazabına uğrayarak ama bu konuda dinleyenlerini veya okuyucularını uyararak anlatmaya başlıyor. Başlangıç noktası olarak kolej yıllarını seçiyor 3 arkadaş olarak ekiplerinden bahsediyor ama en çok da Adrien üzerinden bir hatıra aktarımı yapıyor. Kendisini belki kıskanıyor belki onun gibi düşünmek belki de takdir edilmek isteniyor. Adrien üzerine çok güzel çözümlemeler yapılıyor kitapta ve bence bazı konular üzerine sarf ettiği fikirler üzerine düşünülmeye değer. Sonrasında Veronica ile inişli çıkışlı bir ilişkiye sahip olduğu yılları onun evine hafta sonu gerçekleştirdiği ve üzerinde çok büyük etkiler bırakan o ziyareti ardından Margaret ile olan evliliğini, evlilik üzerine bazı görüşlerini sonrasında ise ayrılığını ve ondan olan kızı Susie ile ilişkisini ve en son da Adrien'in vefatı sonrası kendisine miras bıraktığı güncesini elde etmeye çabalarken Veronica ile tekrar iletişime geçerken yüzleştiği geçmişini okuma fırsatını bize sunuyor. Bir sürü pişmanlığın, yanlış anlaşılmanın, anlaşılamanın insana neler hissettirebileceğinin, içsel bir yolculuğun, bazı toplumsal tabuların eleştirilerinin aşkın, evliliğin, aile kavramının, anneliğin ve intihar üzerine bazı çözümlemerin yapıldığı bu güzel eseri umarım okursunuz , umarım karşınıza çıkar ve umarım eğer kararsızsanız bu inceleme ile okumaya karar verirsiniz.
Edebiyat - Roman - Felsefe
Bir Son DuygusuJulian Barnes · Ayrıntı Yayınları · 20213,560 okunma