Yaban benim ön yargı ile başladığım ve çok uzun süre bitiremeyeceğimi düşündüğüm bir kitaptı. Ancak beni şaşırttı ve beklentimden çok daha fazla tatmin etti. İlk 40 sayfada sıkıldığımı, devam etmekte zorlandığımı saklamamalıyım. Fakat ondan sonrasında fazlasıyla akıcı sürükleyici ve keyifli devam etti. Üslubuyla tam olarak Anadolu ağzını yalın bir şekilde; içeriğiyle ise Anadolu insanının düşüncelerini, çaresizliğini, kayıtsızlığını, cahilliğini ve savaşla birlikte yozlaşmış toplumunu gözler önüne seriyor. 20 yüzyıl başlarındaki savaşın izlerinin hakim olduğu Anadolu'yu içeriden görmek, o döneme seyahat için kesinlikle okunabilir bir kitap. Es geçmeyin!