Meltem D.

8/10
·477 syf.··
2025 16. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Nisan 2025 11:17
Kitap genel olarak iki erkek kardeşin babalarının ölümüyle değişen yaşantıları ve yas süreçlerini, kadınlarla olan karmaşık ilişkilerini konu alıyor. Bu iki kardeş eskiden çok yakınken zamanla küçük kardeşin büyüyüp karakterinin oturması ve büyük kardeşin yaşadığı üzücü bir olay neticesinde değişmesi ile birbirinden uzaklaşıyor ve hatta birbirilerinde nefret ettiklerini dahi düşünmeye başlıyorlar. Ancak içten içe aslında birbirlerini seviyorlar ama bazı iletişim sorunları yüzünden ve yaşanan acı olaylar sonrasında bir türlü orta yolu bulamıyorlar. Peter ilişkileri hakkında şöyle diyor: “Ukala bir pislik olduğumu düşündüğü için benden nefret ediyor, ben de lanet bir ezik olduğunu düşündüğüm için onu küçümsüyorum.” Büyük kardeş Peter avukat ve zengin sayılabilecek biri ve kendinden yaşça oldukça küçük olan Naomi ile birlikte onun parasal ihtiyaçlarını karşılıyor böyle bir ilişkileri var. Fakat eski sevgilisi olan Slyvia’yı da unutabilmiş değil. Oldukça değişik bir karakteri var hayatındaki herkes onun istediği yerde dursun istiyor ve Naomi hatta şu sözlerle Peter’ı tanımlıyor. “Bir çocukla oyun oynamaya çalıştın mı hiç, oyuncaklarını tam istedikleri yerlere koymaya başlarlar. Bir sürü kural uydururlar ve kurallara uymazsan çok sinirlenirler. İşte bu sensin. İnsanlara tam böyle davranıyorsun.” Ivan ise 22 yaşında üniversiteyi yeni bitirmiş bir satranç şampiyonu. Margaret adında kendinden 14 yaş büyük bir kadınla birlikte olmaya başlıyor. Bu süreçte hissettikleri toplum baskısı, kafa karışıklığı, gelecek kaygıları, bir yanda Ivan’ın devam eden yas süreci çok güzel aktarılmış. Kitapta bütün karakterler başrol gibi değerlendirilip çok güzel betimlenmiş ve düşünceleri çok derin ve detaylı şekilde aktarılmış. Kitabın olayı bu zaten; hisler duygular düşünceler olaylar çok
İntermezzoSally Rooney · Can Yayınları · 20244,441 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·904 syf.··
2025 14. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2025 09:58
Dostoyevsky’nin en sona bıraktığım kitabıdır. Siyasi, dini ve ahlaki açıdan bir başyapıt olduğunu düşünüyorum. Kitaptan olabildiğince verim alabilmek için notlar tutarak ve uzun bir zamana yaymadan sıcağı sıcağına okudum. Dostoyevsky hiç okumadıysanız kesinlikle bir başlangıç kitabı değil onu belirtmeliyim. Uzun betimlemeler, çok fazla karakter ismi geçiyor olması (özellikle Rus isimlerinin zorluğu ve her okuyuşta farklı isim kullanılabilmesi ) yazarın kitaplarının okunmasını bir tık güçleştirebiliyor ama alıştığınızda gözünüz korkmasın akıp gidiyor. Gelelim konusuna; Moskova üniversitesinde Ivanov isimli öğrencinin, “ Halkın öcü “ isimli örgütün üyeleri tarafından öldürülmesinden etkilenerek yazılmış bir romandır. Üyeleri örgütleyen kişi olan Sergey Nechayev’in karşılığı romanda Pyotr Stephanoviçtir. Karakter manipülatif özelliği yüksek adeta kitaptaki herkesi parmağında oynatan biridir. Ivanov’un karşılığı ise romanda Şatov’dur. Pyotr Stephanoviç muhbir olduğunu iddia ederek kendi kurduğu hücre dediği yapının üyelerine Şatov’u öldürtür ve amacı hepsini suç ortağı yapıp daha kolay itaat etmelerini sağlamaktır sözde davasına. Ancak planları suya düşer bir nevi. Kitabın siyasi yüzü bu olay çerçevesinde geçiyor. Ancak ateizm ve dini inanç üzerine uzun uzun konuşmalar ve tartışmalar da yer alıyor. Özellikle Dostoyevsky kitaplarında en sevdiğim kısımlar bunlardır. Tamamen tarafsız bir şekilde iki karakteri birbiriyle konuşturur ve siz oradaymışsınız gibi okursunuz. Nikolay Vsevolodoviç’in ahlaki bozulmuşluğu ve iç dünyasında psikolojik çözümlemeler… nasıl anlatılabilir ki okumadan kelimelere dökebilsem Dostoyevski olurdum zaten. Stepanovich’in kendini aydın görmesi ve köylüden bihaber olması yine Rus aydınlarına bir taşlamadır. Krillov’un inanma ve inançsızlık arasında
EcinnilerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20197,3bin okunma
Tutunamayanlar
8/10
·724 syf.··
2021 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2021 00:38
Şunu önce belirtmeliyim ki; kitaba başlamadan ne ile karşı karşıya oldugunuzu önceden bilmelisiniz. Bilirseniz daha akıcı bi okuma sağlayabilirsiniz. Kolay bir okuma değil, bunda herkes hemfikir. Bir macera, aşk ya da akıp giden bi hikaye bekliyorsaniz bu size göre bi kitap değil. Değişik yazım türlerine hazırlıklı olmalısınız. Nazım, nesir,  gibi gibi. Onlarca sayfa paragraf başı olmadan, noktalama işareti olmadan, birbirine geçmiş diyologlari sıkılmadan okuyabilmelisiniz. Bazen kimin ne söylediğini anlamıyor ve şimdi kim konusuyor ya diyorsunuz. Buhranlı (hatta benim bazen gerçekten okumakta zorlandığım) kısımları okuyabilmelisiniz. Satir aralarına dikkat etmelisiniz. Kitaptan kopmak cok kolay, konsantre okuma gerektiriyor. O yüzden sessiz bi ortamda ve hayatınızın dingin bi zamanında okumanızı tavsiye ederim. Oğuz Atay'ın bu kitabı; ustkurmaca metin ve Turkiyede ilk postmodern roman olarak geçiyor. Belli başlı iki karakterimiz Turgut ve Selim. Bütün kitap boyunca bu karakterlerin iç dünyalarında gelip gidiyor. Kitabın sonunu önden bilerek başlıyorsunuz. Yani ana olayı biliyo oluyorsunuz. Sonlara doğru Selim'in mektubu yer alıyor. Düşünceleri, duygulari, hayata 'tutunamayışı', kendini dünyada bir yere koyamayışı, hem ölmek isteyip hem de ölümden korkuşu, aşkı...  Ben Selimin hislerini hissetmiş kadar oldum. Bunun dışında; ast üst ilişkileri, nemuriyet, kamu duzeni, sistem elestirisi, aile, arkadaslik, dostluk ve daha bir cok konudan bahsediliyor. Ama ne bahsetmek! Brujuva ve aydın kesim sık sık eleştiriliyor. Eleştirmek de değil ama trajikomik bi şekilde anlatıyor. Özellikle bizi temsil eden insanlardan bahsedilen kısım (225), cilalı masa kısmi(515) müthiş bi anlatım. Olaylar ve düşünceler farklı şekilde işlenmiş ve anlatılmış. Tarif etmek cok güç ama cok cok
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475,1bin okunma
Puan vermedi·136 syf.··
2020 95. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 26 Aralık 2020 22:30
Charles Dickens'ın daha önce iki şehrin hikayesi kitabını okumuştum. Bu kitabı ise can yayınlarından çocuk kitabı kategorisinde basılıyor. Öyle güzel bi kitap ki kitaplığın her zaman görebileceğim bi yerine koyacağım kesinlikle. Özellikle zaman olarak yılbaşı yaklaşırken okumak cok iyi karar oldu benim için. Çocuk kitabı olarak düsünmeyin, verdiği mesajlar gerçekten geçmişinizi, geleceğinizi ve yaşadığınız anı sorgulatıyor. Ve kesinlikle herkesin güzel dersler cikarabilecegi bi kitap. Tabi öyle düşünerek okursanız... Biraz kitabı ozetlersek; Scrooge adinda huysuz, sürekli mutsuz, aksi ve hiçbir şeyden mutlu olmayan bi amcamız var. Olaylar noel zamanı geçiyor. Bu zamanda bile her zamanki gibi huysuz ve her şeyi saçma buluyor. Açlıktan ölen insanlar için bile "nüfusu kontrol altında tutmak gerek" bile diyecek kadar kalbini iyiliğe kapatmış biri. Sonra ansızın ölmüş eski ortağının hayaletini ve daha sonra ona sırayla geçmişini, yasadıgı anı ve geleceğini gösteren üç ruh karşısına çıkıyor. Ruhlar amcamıza bütün hayatini ve geleceğini gösterdiğinde Scrooge öyle pişman oluyor ki tekrar uyandığında bütün hayatini değiştirip bambaşka neşeli, yardımsever ve mutlu bir adam oluyor. O kadar değişiyor ki insanlar ilk başlarda delirdigini bile dusunuyolar. Evet bize görünecek hayaletler yok belki ama bazen yaşarken kendi hayatımıza ve yaptıklarımıza dışardan bi gözle bakmaya çalışmalıyız sanırım. Insan yasarken eksiklerini ve hatalarını göremiyor. Ya da bize mutluluk getirebilecek ufak detayları belki de goremeyebiliyoruz. Her küçük animiz bile mutluluğa, iyiliğe ve güzelliğe dönüşebilir, bazen bunu unutuyoruz. Her sey için çok geç olmadan olabildigimiz en iyi halimizle olmaya çalışmalıyız. Okumanızı tavsiye ederim, ince bi kitap ancak etkisi büyük..
Noel ŞarkısıCharles Dickens · Can Yayınları · 202311,3bin okunma
Puan vermedi·424 syf.··
2020 94. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2020 20:43
Çok akıcı, sürükleyici, ağızda harika bi tat bırakan güzel bi kitaptı. Yılın bu zamanlarında cok guzel gitti. Klasik kitap sevmeyen ama başlamak isteyenlere cok guzel bi başlangıç kitabı olabilir. Ayrıca aşk romanı sevmeyenlerin bile bu kitabı ilgi çekici bulabilecegini düşünüyorum. Filmi de oldukça güzeldi; filmini de tavsiye ederim.
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598,1bin okunma