Sevgili okur,
Kadından kentleri büyük bir heyecanla almıştım bir çok incelemede her türlü kadını çok güzel bir incelikle anlattığı yazılmış . Bende artık zamandır diyip okumaya karar verdim. İlk hikayeyi okuduktan sonra bı dedim ki bumuymus bu kadar abartılmış kitap . Herhalde bu da o çok abartılan ama abartıldığı kadar olmayan kitaplardan. Sonra kitabı okumaya devam edince düşüncelerim değişti tabi. Bir çok kadın hakkındaki derin analizleri beni kitaba daha çok bağladı. Tabi hiçbir insanı kendi ideolojik fikirlerden bağımsız addedemeyiz. Murathan Mungan da kitaplarının içine ideolojik fikirlerini serpiştirmişti. Farklı düşünce yapılarına sahip olsak da başka fikirleri okumak beni rahatsız etmedi. Bir süreye kadar...
Bir erkeğin bir çok kadın hakkında bu kadar incelikli ve derinlikli fikirlerinin olması beni hem hayerlet içinde bırakyor hem de bende derin bir saygı uyandırıyordu ta ki yazdıkları artık kendine ait ideolojik fikirlerden çıkıp başkalarının inancına sarfedilmis kaba sözlere dönüşünceye kadar . Bir erkeğin kadınlar hakkında bu kadar incelikli düşünmesinden daha çok beni şaşırtan bir şey olduysa bu kadar derin ve ince düşünebilen birinin kendi inancından olmayan birilerinin inancına saygısızlık etmesidir. Şimdi bir cümleyi amma da abartıyorsun diyenleriniz olabilir . Evet belki haklı olabilirdiniz bu sözler eğer kelimlerin her inceliğini bilmesi gereken bir yazar tarafından değilde benim tarafımdan söylenmiş olsaydı.
Yani kısacası bu kitabı okumayın demiyorum . Okuduğuma pişman da değilim ama biraz hayal kırıklığına uğradığımı belirtiyorum. Hiç tanımadığım bir yazar hakkında neden mi hayal kırıklığına uğradım yazdıklarından dolayı. Bu kadar derin psikanalizleri olan birinin sırf kendi öyle düşünmüyor diye Türkiye'nin azımsanamayacak kadar bir çokluğunun