Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Merhaba sevgili okur...
Çocukluğun soğuk geceleri kitabı Tezer özlü' nün hayatını anlatan otobiyografik bir eser. Hani böyle bir Türkiye dramı vardır ya dibine kadar yaşadığımız acılarımız . Zaten her birimiz de böyleyizdir. İşte Tezer özlü Türkiye kadar dramatik ama batı kadar özgürlükçü bir kadın . Tam bir batı hayranı olduğu kitabındaki şu cümleleriyle ifade ediyor; "batı kültürüyle, çağların yadsınamayacak bu kültürüyle, toplumcu kültürü gereğince bağdaştıracak bir kuşak da yetişecek elbet." Kitap hakkındaki görüşlerime gelince kitapta toy hayatla mücadele ederken çok acı çeken bir kadının yaşında ilerlemesiyle hayata karşı sürdürdüğü savaşının , hayatı ve insanları sevmeye ve hayattan zevk almaya dönüşümünü izledim sanki . Kitap bir olay örgüsü içerisinde ilerlemiyor . Bir çok kısım çok üstün körü geçilmiş . Kiminle evlendiği, ne zaman evlendiği, kaçıncı kocası olduğu, hastaneye niçin yattığı, üniversite okuyup okumadığı , okuduysa hangi bölüm okuduğu ve buna benzer hiç bir soruya sadece bu kitabı okuyarak cevap alamıyorsun. Kitabı okumadan önce yorumlara baktım herkes çok beğenmiş aşırı övmüş ben kitabın abartıldığı kadar olmadığını düşünüyorum. Vasat bir kitaptı diyemem ama beklentimi karşılamadığını söyleyebilirim. Herkese iyi okumalar sevgili okurlar .
Kitap gerçek yaşanmış üç olaydan bahsediyor . Bu üç olaydan ilk ikisinde iki kişi sonuncusunda da bir kişi öldürülerek beş tane cinayet oluyor. Olaylar oldukça gerçek hayattan ve de ilgi çekici olmakla birlikte yazarın kalemini çok güçlü bulmadığımı belirtmek istiyorum. Bir hukukçu gözüyle kitabı okuduğum için benim açımdan bir mesleki talim oldu . Behramoğlu hukukun, işleyişin çarpıklıklarını ve Türk toplumunun sosyolojik yapısını tüm gerçekliği ile ortaya koymuştur. İçerisinde ideolojik bulduğum ifadeler de bulunmakla birlikte bu ifadelerde kendisi gibi düşünmeyenlere karşı gereksiz bir aşağılama olduğunu düşünmekteyim . Bu kitaptan yüksek bir edebilik beklemeden sadece cinayetlere ve cinayetlerin ilgi çekiciliğine odaklanarak okursanız tatmin olabilirsiniz. Kitabı özellikle hukukçu arkadaşlara daha ziyadesiyle işleyişi hiç görmemiş öğrenci arkadaşlara tavsiye ediyorum. Kitap benim açımdan okunabiliritesi olan ama şiddetle tavsiye edemeyeceğim bir kitap .