İthaki Karanlık Kitaplık serisinden Kara Örümcek İsviçre’den bir korku hikayesi… Şeytanla anlaşma yapan bir köy ve anlaşmaya uymayan köylülere dadanan zehirli, dev bir örümcek… Bu hikaye de köyün bugünkü yaşayanları arasındaki bir vaftiz yemeğinde gündeme geliyor. Ürkütücü ve sürükleyici bir hikaye, adeta gotik bir masal… Bir karakter olarak Şeytan’ın kişileştirilmesi, iyi-kötü kavramlarının değişkenliği, kötülük ve Tanrı kavramlarının çarpışması…Farklı bir okuma oldu, bittiğinde “ya gerçekten oldaydı ne olurdu?” sorusunu sormadan ve üzerinde düşünmeden edemedim.