Japonya'nın Dostoyevski'si diyebileceğimiz Osamu Dazai'nin İnsanlığımı Yitirirken'i topluma karışmakta zorlanan, insan duygularını çözümleyemeyen, intihara meyilli ana karakterin yaşamda savrulma hikayesini anlatıyor. Okurken yer yer Yeraltından Notlar ve Kumarbaz tadı aldım. Oldukça depresif ve karanlık bir roman, haliyle karanlık yapısından dolayı kolay akmıyor ama oldukça etkileyici bir okuma sunuyor