Bu eser benim gözümde derin bir kuyu niteliğinde olup birden çok kez okunması ve her okunduğunda yeni detayların keşfine çıkılması için yazılmıştır.
Sayfa sayısı somut olarak az olsa bile değinildiği konular açısından bir buz dağı edasıyla okuyucuya bir çok bilgi ve deneyim katarak dönüştürebilir.
Bu kitabı okurken Gregor'un odasının bir köşesinde onu seyrediyormuş gibi hissettim ve onun duygu karmaşası içinde odada dolaşıp durdum.
Kitapta dönüşümü ile yapması gereken çoğu sorumluluğu -başkalarının istekleri- yerine getiremediği için büyük bir hüzün yaşayan , dışlanan ve aynı zamanda özgürleşme yoluna giden bir karakter işlenmekte. İnsanlığın, ailenin, arkadaşlıkların temelinde menfaat olduğunu ve kişilerin sizinle çıkar ilişkilerine göre değer verdiğini gözler önüne sermiş. Eğer ki insanlara istediklerini vermezsen dışlanırsın ve en yakının bile seni başka görmeye başlar. Evet dönüşümü yaşayan kişi Gregor gibi görünse de bence yalnızca o değil ailesi de dönüşümü yaşamakta ve herkesin dönüşümü farklıdır bunu unutmamak gerekir.
Her kitapseverin okuması ve üzerine düşündükçe farklı açılardan bakması gereken bir eser. Keyifli okumlar diliyorum...
Yazarın ilk başta makale olarak yayımladığı bu yazıda yanlış ve ön yargı ile bakılan feminizmi bilinenin aksine kadını göklere çıkarıp erkeği yerin dibine sokmak yerine erkeğin yapabildiği ve sahip olduğu her şeyin kadın için de geçerli olabileceğini vurgulamaktadır. Yazarın dili hem sade ve anlaşılır hem de söz sanatları açısından zengin. Verdiği örnekler ile aynı zamanda başvurduğu betimlemelerle kadınları yüreklendirmeyi ve harekete geçirebilmeyi hedeflemekte. Bu kitap benim için bir çok yeteneğimi keşfetmeye yöneltmiştir. Ayrıca ünlü erkek sanatçıların kadınlar hakkındaki sert fikirlerine de değinmiştir. Kadınlara bol bol nasihatte bulunmuştur. ''Para kazanın, kendinize ait bir ayrı bir oda ve boş zaman yaratın. Ve yazın , erkekler ne der diye düşünmeden yazın!'' Erkekler üzerinden gitmiş olunsa da kadının kadına olan düşmanlığından da bahsetmiştir yazar. O yüzden kimse ne der demeyin yazın hayat boş yaşamak için çok kısa ne yaparken keyif alıyor ve bir şeyler öğreniyorsanız onları yapın ...
Ayrıca kitap daha çok kadınlara hitap ediyor gibi görünse de bence erkekler de okumalı.
Keyifli okumalar... Kendine Ait Bir Oda