Sanırım buna "insanın kendi kendini yola getirmesi" dene bilir. Şüphesiz yetişme çağımızda pek çoğumuz "olgunluk" ve "yetişkinliğin gerektirdiği sorumluluklara" dair bir sürü nasihat dinlemişizdir. Genellikle "yola getirmeyi"amaçlayan bu ifadeler, etrafımızdaki yetişkinlerin irade açısından daha sebatkar ve daha gerçekçi olalım diye verdikleri tavsiyelerdir.
Sebatkâr: sözünden, kararından dönmeyen, direşken.