“...her şeyi gördüğümü sanıyordum, oysa gördüğüm bir kabuktu yalnızca” der Calvino.
Manayı kaybettiğimiz çağda her şey ve herkes birbirini tekrar ederken ne söylemeli nasıl bir cümle kurmalı da bir tesiri olsun. Öze dokunsun. Eskilerin samimi, öze dokunan kelimelerinin ve yaşantılarının yanında bizim hayatımız ne kadar da beyhude ve suni duruyor. Keyfiyete değil de kemiyete ehemmiyet verdiğimizden beri hakikatine eremediğimiz eşyanın kabuğuyla oyalanıp duruyoruz.
İç dünyamızdaki eksikleri zahiri eşyayla tamamlamaya çalıştıkça büsbütün yolumuzu kaybettik. Başkasını taklit ederek, kendimizi tatmin edeceğimiz yanılgısı bizi kendimizden daha da uzaklara götürüyor. Biz olmaktan çıkıyoruz. Kim olduğumuzun ve ne istediğimizin bir önemi kalmıyor! Ekrana yansıyan görüntümüz ve yaşantımız gayet stabil ve şaşalı. Bununla yetiniyoruz.
#samimiyetsizlik #kandırmaca #yalan #boşageçenzaman