Acıdan kurtulmak ve özgürleşmek isteriz, oysa acının içinde de özgür olmak mümkündür. Acı çekmemizin sorumluluğunu almak, acı çekmemizin Bizim zihnimizle ilişkili olduğunu fark etmek, acının içinde Özgür olmanın yoludur.
"Orada dur ve acını yaşa. Yaşa ki onunla beraber devam etmeyi öğrenebilesin. Ya da bu durumdan öğrenebilesin, yani buradan daha dayanıklı, psikolojik olarak daha sağlam çıkabilesin."