Sırtında ıslak bir paltoyla yaşıyordu, genellikle "depresyon" olarak adlandırılan ağır bir yükle. Sürekli tekrarlayan semptomlar midede taş gibi bir ağırlık, çırpınmalı titremeler, boğazında iki kat düğüm... Her an ağlamak istiyordu, karşı koyamadığı şiddetli ve sürekli bir uyku isteği vardı, sanki bu içinde bulunduğu sağlıksız durumdan kaçmanın başka bir yoluydu.
Ya ben kendi geçmişimi nerede saklayacağım? Geçmiş cebe konmaz ki. Bunu yerleştirecek bir evin olması gerekir. Benimse sadece bedenim var. Bedeniyle yalnız olan bir insan, anıları durduramaz, üzerinden aşıp gider onlar. Acı çekmemeliyim. Sadece özgür olmak istedim.