Mezarlığa varınca, şöyle düşünmelidir ki, bütün ölenler dünyada bir gün yaşamak ve o gün içinde, kaçırdıkları amelleri telafi etmek hasretini çekiyorlar. Fakat o hasretleri fayda vermemektedir. Sana ise bu kadar çok saat ve uzun günler verilmiştir. Fakat sen bunun kadrini bilmiyorsun..
"Bugün niçin tevbeyi geciktiriyorsun? Eğer şehvetleri bırakmak zor olduğu için geciktiriyorsan, yarın da zor olacaktır. Zira Allah Teâlâ, şehvetleri bırakmanın kolay olduğu bir gün yaratmamıştır. Sen şu kimseye benzersin ki, ona bu fidanı kökünden kopar, dedikleri zaman, o fidan kuvvetli ben zayıfım, sabredin gelecek yıl koparırım, der. Ona derler ki, ey ahmak gelecek yıl fidan daha da büyüyüp kuvvetlenecek ve sen daha da zayıflayacaksın. Şehvetlerin ağacı da, onun arzusu ile hareket ettikçe her gün daha da kuvvetlenir ve sen de ona muhalefet etmekten daha da aciz olursun. O hâlde ne kadar erken bırakırsan, o kadar kolay olur."