Demek ki, sevgili Lysis, biz bir şeyi iyi bildik mi, Hellen'i Barbar'ı, kadını erkeği hep bize başvurur ve ne yaparsak yapalım, işimize karışmak kimsenin aklından geçmez. Bu bilgi, bizim öz malımızdır; çünkü meyvelerini kendimiz toplarız. Buna karşılık, anlamadığımız işlerde kimse bizi keyfimize bırakmaz; değil yabancılar, anamız babamız, hatta, mümkün olsa, onlardan daha yakınlarımız bile karşımıza bin türlü engel çıkarırlar; başkalarının kölesi oluruz. Bilmediğimiz şeyler tam anlamıyla malımız da sayılmaz; çünkü onlardan yararlanamayız. Böyle olduğunu kabul ediyor musun?