Dünya dumana boğulup öleli çok uzun zaman oldu ama hâlâ soluk almak için çabalıyoruz. İnsanoğlu biraz böyledir, hiçlik için bile hayatı yaşamaya değer görüp ciğerlerini parçalayacak o nefesi alabilir. İnsanın toza karıştığı ve bir zerresinin önemi olmayan o günlerde hâlâ yaşamak için çabalayan ve zorlukla nefes alan insanları gördüğümde yüklendiğim bu keder, dünyanın karıştığı tozdan daha boğucuydu.