"Doğduğun yer kaderindir."
Kitabın kapağını kapattığımda hüngür hüngür ağladım dakikalarca.
Her sayfasında acıyı iliklerime kadar hissettim.
En önemlisi de içi dolu bir acıydı hissettiğim,buram buram yaşanmışlık kokuyordu.
Yazarımız her ne acılar yaşadıysa bunu kalemine çok güzel yansıtmış.
Gerçek hayattan izler taşıyor olması yüreğime ayrıca ağır geldi.
O coğrafyada,o psikolojide,o korkuyla yaşamak...
Dünya edebiyatı için çok değerli bir eser olmasının yanında,kitapta anlatılan durumlar bana fazlasıyla geçti.
Benim için doğru zamanda okunmuş olan bir kitap olması dışında Jack London bize kesinlikle çok güçlü bir kalem,anlatım,kurgu ve insana dair şeyler sunuyor.
Karakterimiz Martin Eden'ın sınıf atlama çabası üzerine çıktığı bu muhteşem yolculuğu okuyoruz.
Hayata bakışınızı değiştirecek kitaplardan.
Sonuç odaklı yaşamak yerine,asıl olanın o süreç olduğunu çok güzel anlatmış.
Büyük bir azim,inanç ve motivasyon örneği.
İnsan ilişkilerinin üzücü ama gerçek tarafı.
Ve sonunda gelinen hiçlik hissi...
Okuyun!
Okutturun!