Nereden geldiğimi ve nereye gittiğimi, etrafımı saranların nereden gelip nereye gittiğini ne için bilmek istiyorum ve tüm bunlar ne anlama geliyor? Tamamen ölmek istemiyorum da ondan! Peki illa ölmem mi gerekiyor yoksa nihai olarak ölmeye gerek yok mu? İyi de eğer ölemezsem, bana ne olur? Bunun üç açıklaması var:
a) Ya tamamen öldüğümü biliyorum ve o zaman çaresizlik kaçınılmaz,
b) Ya tamamen ölmediğimi biliyorum ve o zaman tevekkül ederim,
c) Ya da ne birini ne ötekini bilebilirim, o zaman da çaresizlik içinde tevekkül eder veya tevekkül içinde çaresiz hissederim. Çaresiz bir boyun eğiş ya da boyun eğişin çaresizliği ve mücadele.