Kitap yirmi bölümden oluşmaktadır. Aslında yarım bırakılmış bir eserdir. Son bölümü okuduğunuzda anlayacaksınız. Olaylar birden bitiveriyor. Kitabın ilk bölümleri kısayken son bölümleri uzundu. İlk bölümlerdeki olaylar hızla gelişirken son bölümlere doğru olaylar durağanlaştı. Kitapta karamsar, kötü bir hava vardı. Konu olarak bürokrasinin karmaşıklığı ve yoğunluğunu anlatmaktadır. Kitaptaki K. aslında Kafka'nın ta kendisidir. Yazar yaşadıklarını bu kitapta dışavurmuştur. İlk bölümler çok yavaş ilerliyor diye sıkılmıştım ama bir süre sonra daha da yavaşladı. Fakat ilginç gelmeye başladı. Kitap 3.tekil şahıs ağzıyla yazılmıştır. Birkaç yazım ve noktalama hatalarını tespit ettim. Yabancılaşmayı ve dışlanmayı çok iyi anlattığını düşünüyorum. Kafka'nın eserleri genelde bu kavramlar çerçevesinde şekillenmektedir.