İnsanın yüzü bir kitap gibi okunabilir. İfadeniz bomboşsa da hiçbir şey yaşamadığınız fark edilir. Bundan kurtulmak mümkündür; yaşayın, monotonluktan uzaklaşın, gezin, görün, keşfedin, başkalarıyla ilgilenin, okuyun, sevin. Bunları dolu dolu yapın ki izleri yüzünüze yansısın. Yüzünüz ifadesiz kalmasın.
Kitap üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde nazi kamplarında yaşanan trajik olayları hikâye tarzında konu almıştır. Diğer bölümlerde ise yaşanan olaylar üzerinden insanın anlam arayışına değinmektedir.
Yazar anlam üzerinde birçok kavrama değinerek açıklamaya çalışmış.
Kitabı çok beğendim ve okunmasını da tavsiye ediyorum.
"Eğer yaşamda gerçekten bir anlam varsa, acıda da bir anlam olmalıdır. Acı da yaşamın kader ve ölüm kadar silinmez bir parçasıdır."