Insanoğlu için açgözlü denmiştir her zaman.Elindekiyle yetinmeyip hep daha fazlasını istediği söylenir.Bunlar küçümseme dolu,eleştiri niteliğinde söylenmiş sözlerdir.Oysa istemek insanın en büyük yeteneklerinden biridir ve onu,buyruğuyla yetinen baycan türlerinden üstün kılar...
Kelebek olup da üç beş gün uçmak için aylarca koza ören ipek böceğinin sabrı ile üç siparişini bekler,geldikleri zaman sevinir,gittikleri zaman üzüntüsünü belli etmezdi...