Irkçılığın küçük bir kız çocuğunun gözünden anlatıldığı harika bir kitap...Scout ve Jem annesi vefat etmiş iki küçük çocuk olarak karşımıza çıkıyor.Babaları Atticus kendi doğruları ve vicdaniyla yaşayan bir avukat.Kasaba da yaşanan bir olay sonucu kimsenin üstlenemediği bir davayı Atticus almıştı.Siyah ve beyazın ayrımının yapıldığı bir zamanda siyahi bir adamı savunmak için elinden geleni yapmıştı.Ama korkudan doğrularindan korkan insanlar hiç suçu olmayan bir siyahiyi suçlu bulmuştu.Uzun süre bu olay kasaba da ses buldu.Sanırım hiç bir suç hiç bir yalan uzun süre cezasız kalamıyor...Bunu siyahi Tom'a yapan kişi kitabın sonunda kendi cezasını kendi buluyor!!Geçmiş neyse şuan günümüzde de haksızlıklar bitmiyor.Mutlaka okunması gereken bir kitap.Geç kalmadan okumanızı tavsiye ederim...İyi okumalar:)