Güney Afrika’ da bir Üniversitesi’nin girişine yazmışlar ;
Bir ülkeyi yok etmek için atom bombası veya uzun menzilli füzelere ihtiyaç yoktur.Bunun için eğitim seviyesini düşürmek ve kopya çekilmesine müsade etmek yeterlidir.
Bunun sonucunda ;
-Hastalar doktorların elinde can verir.
-Binalar mühendislerin elinde çöker.
-Para ekonomistlerin elinde kaybolur.
-İnsanlık dinci akademisyenler elinde ölür.
-Adalet hakimlerin elinde yok olur.
Ne güzel demiş Ömer Hayyam;
Yarım somunun var mı?
Bir ufak da evin?
KimseIerin kuIu köIesi değiI misin?
Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya?
Keyfine bak, en hoş dünyası oIan sensin...
Tarih okumayı pek sevmem lakin Stefan Zweig kendini okutturuyor. Kitap genel olarak güzel fakat Bizans’ın fethi konusunda kitabı bırakasım geldi zorla okudum bu kısmı kitabı bitirebildiğim için seviniyorum..