İnsanın problemi, eğer insan sadece doğan'ın bir parçası ve onun bağlaşığı olarak görülürse kesinlikle çözülemez. O, yalnızca Tanrı ile ilişkisine bakılarak yorumlanabilir, o kendisinden daha aşağıda bir şeyle değil daha yüksek bir şeyle ancak anlaşılabilir.
Tanrı, hayata temel teşkil eden sonsuz gizemdir ve sadece bu hayatın acısını ve kötülüğünü katlanabilir kılabilir. Eğer dünya ve insan kendi kendilerine yeterli olsalardı, eğer ötelerinde daha yüksek daha derin ve daha gizemli bir şey olmasaydı acıya ve kötülüğe katlanılamazdı.