Olgunluğa eriştikten sonda okunduğunda çok daha anlamlı hale gelen Sabahattin Ali'nin her zaman olduğu gibi yaptığı işin hakkını verdiği değerli bir kitaptır kendileri. Özellikle kitabın arka kapağında yazan "İçimizde şeytan yok... İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var..." sözü beni çok etkilemiştir.