Ömer b. Abdilaziz şöyle dedi: "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bir sünnet koydu. Ondan sonra raşid halifeler de sünnetler koydular Bunu almak, Allah Azze ve Celle'nin kitabını tasdik, O'na itaatı tamamlamak ve Allah'ın dininde kuvvettir. Hiç kimsenin onu bozmaya ve değiştirmeye hakkı yoktur. Ona aykırı bir görüş de olamaz. Onların koydukları sünnetlere uyan hidayet bulur. Onunla basiret bulmak isteyen, basiret sahibi olur. Ona muhalefet edip müminlerin yolundan başkasına tabî olanı, Allah Azze ve Celle döneceği yere döndürür ve cehenneme sokar. O ne kötü bir varış yeridir."