Akıcı ve bir solukta okunacak bir eser. Stefan Zweig her zamanki gibi psikolojik tahlilleri en ince detaylarına kadar yaparak beynin ne kadar kusursuz çalıştığını bizlere oldukça lezzetli bir şekilde sunuyor. Düzyazı niteliğinde yazdığı bu eserin hemen ardından intihar etmiş olması okurken beni daha da etkiledi. Yazarın psikolojik ve fiziki tasvirleri öylesine gerçekçi ki okurken göz önünde oluşan resim oldukça etkileyici. Ancak sonu beni hayal kırıklığına uğratmadı diyemem çok daha çarpıcı bir bitiş beklerdim. Yine de okunabilir
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Fakat sonuçta düşüncelerin de, ne kadar herhangi bir özden yoksunmuş gibi görünürlerse görünsünler, bir destek noktasına ihtiyaçları vardır, aksi takdirde dönmeye ve anlamsız bir biçimde kendi etraflarında çember çizmeye başlarlar; onlar da hiçliğe dayanamazlar. İnsan bir şey bekliyordu, sabahtan akşama kadar bekliyordu ve hiçbir şey olmuyordu. İnsan bekliyor, bekliyor, bekliyordu, düşünüyor, düşünüyordu, şakakları ağrımaya başlayana kadar düşünüyordu. Hiçbir şey olmuyordu. İnsan yalnız kalıyordu. Yalnız. Yalnız.
Dua etmek mükemmel bir olay. Hiç kimseye anlatamayacaklarını zaten bilene anlatıyorsun. Dertleşirken bir yandan muhatabının sonsuz kudret sahibi olup her şeye gücü yettiğini düşününce yardımını diliyorsun. Dünyada bundan daha iyi bir terapi olamaz. Hamdolsun 🙏