'Âşıka ta'n etmek olmaz mübtelâ dur neylesin
Âdeme mihr ü mahabbet bir belâdır neylesin
[Âşığı ayıplama doğru değildir, ne yapsın düşmüş bir kere. İnsanoğluna aşk ve sevgi bir beladır ne yapsın?]
Nef'i
Ağlarım, anlatamam ;hissederim , söyleyemem;
Dili yok kalbimin, ondan ne kadar bizarım!
Oku, şayet sana bir hisli yürek lazımsa ;
Oku, zira onu yazdım iki söz yazdımsa.