Bir gün güzellik ve çirkinlik deniz kıyısında karşılaşmışlar. “Hadi deniz girelim.” Demişler birbirlerine.
Soyunup yüzmüşler denizde. Bir müddet sonra çirkinlik kıyıya geri gelip güzelliğin giysilerini giyerek oradan uzaklaşmış.
Güzellik, kıyıya vardığında bulamamış giysilerini, çıplak dolaşamayacak kadar utangaç olduğundan çirkinin kıyafetlerini giymiş üstüne. Oradan ayrılmış.
O günden bu yana kadınlar ve adamlar bu ikisini karıştırır olmuş.
Fakat bazıları dikkatle bakmışlar güzelliğin yüzüne ve giysilerine ragmen tanımışlar onu. Bazıları da çirkinliği tanımışlar, giysileri gözlerini gizleyemiyormuş çünkü.