-Gollum'a hiç acımıyorum. Ölmeyi hak ediyor.
-Hak ediyormuş! Belki ediyordur. Yaşayanların birçoğu ölmeyi hak ediyor. Ve ölenlerin de bir kısmı yaşamayı hak ediyor. Yaşamı onlara verebilir misin? O halde hak hukuk adına ölüm buyurmakta acele etme. Çünkü en bilge olanlar bile her şeyin sonunu göremez.