Yakın tarihli bir çalışma, otizmli ergenlerin beyinlerinde gereğinden fazla sinaps bulunduğunu ortaya çıkarmıştır. Normal şartlarda beynimizde fazlalık olan -yani kullanmadığımız- sinapslar, sinaptik budanma diye tanımlanan süreçle ortadan kaldırılır; bu süreç çocukluğun ilk evrelerinde başlayıp ergenlik ve ilk yetişkinlik dönemlerinde zirveye ulaşır. Gereğinden fazla sinapsın varlığı, sinapsların yeteri kadar budanmadığını gösterir; bu da nöral bağlantıların karışık gelişmesine ve verimli çalışamamasına neden olur. Otizmde sinaptik budanma yetersizken, şizofrenide budanmanın aşırıya kaçması dikkat çekicidir.