Normalde Bulgakov'u çok severim. Usta ve Margarita baş ucu kitaplarımdan biridir fakat bu defa adını kitaba veren ilk hikaye ""Kaybolmuş Bir Göz" dışındaki diğer iki hikayeti anlayamadım... Sanki bir eserin ortasından alınıp kitaba eklendikleri için kurgunun içine giremedim gibi. Son hikaye olan "Ayın Üçüncü Gecesinde" ile verilmek istenen mesaja dair hiçbir fikrim yok...
Belki Can yayınları bu seriyi oluşturmak için bu hikayeleri by şekilde bir araya getirdi belki de benim algımın düşük olduğu bir zamana denk geldi bilemiyorum. Usta'yı 2 yıldızla değerlendirmek haddime değil, bu yüzden verdiğim yıldızlar kendime deyip susuyorum.
Yazar, Eski Ev, Pahalı Dersler, Uyku, Prişibeyev Çavuş ve Bahis olmak üzere toplam 6 hikayaden oluşan Pahalı Dersler; Lacivert Klasikler serisinin bir nefeste okunur gibi görünse de hikayelerin derinliği insanı düşündürten kitabı bana göre.
Yazar'ı okumayı bitirdiğimde bir eser kaleme almanın ne kadar küçümsendiğini, Uyku'yu bitirdiğimde içimdeki buz gibi ürpertiyi ve Prişibeyev Çavuş'u bitirdiğimde bu öykülerdeki karakterlerin günümüzde de nefes almayı sürdürdüklerini düşündüm... Başka bedenlerde olsalar da aynı zihniyet yaşamaya devam ediyordu.
İnsan ruhunun derinliklerine dokunan karakterleriyle Çehov okumak her zamanki gibi etkileyiciydi.
Okusanız seversiniz bence.