Kumdan Yürek kitabı fakirliğin, umudun, umutsuzluğun, gün görmüşlüğün, sonradan görme çiğliğin, geri kalmış bir ülkede çocuk olmanın, baba olmanın, anne olmanın, kadın olmanın, iktidarı ele geçirmiş yozlaşmanın, Afrika’nın, İngiltere’nin, göçmenlerin, altta kalmışların, üstünlerin, sömürenlerin, sömürülenlerin kitabı. Ancak gerek çok güçlü olmayan kurgusu, gerekse konuyu kitabın başında çözüyor oluşunuz kitaptan beklentimin altında kaldı diyebilirim. Nobel ödüllü bir yazardan ortalama bir eser bence. Ancak o hayatları anlamak için yine de okunur. Bol okumalı günler diliyorum.
“Hakikati arayacak her kim olursa olsun zulüm görecek. O halde karanlıklar içinde tembel tembel oturmalı mı? Yoksa hasedin ve iftiranın kendi meşalelerini yeniden yakmak için kullanacakları yeni bir meşale mi yakmalı? “
Cahil Filozof