Canım benim
Sarı kara bir sansar olmak mı iyi?
Bir tilki mi?
Ya da o lacivert rüzgarlarına
Basmak gönül yelkenini
O bizim denizlerin
Yağmuruyla, karıyla ve güneşiyle
Sevmek mi doğuşu?
Ve nice güzelmiş demek mi?
Yorulup yaşamakla sarmaş dolaş
Zorlu havalar sonrası
Kuytu koy dingilliğinde
Beraber türküler söylemek mi?
Yalnız yakını ve kolayı sevmek mi murat?
Ne bu yangın yeri geride kalan demek mi?
Canım benim
Seni böyle özlemek mi?
Özlememek mi?
open.spotify.com/track/4zuTDWD2P...
Yaşamının anlamı, ancak, kişi, bir an durup, "Ne istiyorum ki?..." diye sorabildiğinde, biçimlenmeğe başlar. Yani, ancak eksikliği çekiliyorsa, yokluğu duyulabilmişse, varedilebilir - kurulabilir; yoksa yoktur.
Bu bakımdan, insanların büyük çoğunluğu anlamsız- anlam yoksunu- yaşamlar yaşarlar, çünkü yaşamlarındaki anlam eksikliğini hiç duymamışlardır.
Ancak bazı insanlar duyar bu eksikliği; onlar için yaşamlarının tek bir bütünlüklü anlamının olmaması, çekilemezdir - bu yüzden, kurmağa, yaratmaya, varetmeğe girişirler böyle bir anlamı.
Bunu da bazen - bazıları- başarabilir; ama herhalde, başaramayanlar da çoktur.