Kitabı tam anlamı ile beğendim diyemem okuduğum kitaplar bana bir şey katsın isterim ancak bu kitabın başlarında o kadar aynı şey tekrarlanmıştı ki sürekli tekrara düşmek sürekli aynı olayların tekrar tekrar yaşanması anlıyorum karakterin azmini anlatıyor ama yine de bu durumun kadar uzun sürdürülmüş olması beni yordu ve sıktı okumanızı tavsiyeler ederim ama sıkılabilirsiniz belki ve çeviri kaynaklı bazı düşük cümleler var anlam karmaşası yaratabiliyor onları görmezden gelebilirsiniz. Sonunda gerçekten çıkarılabilecek bir ders bıraktı bu dersi belki herkes kendisi için farklı şekilde çıkarır ama benim için şu oldu. Hakkımızda hayırlı olacak bizi mutlu edecek şeyler için çabalamamız ve emek harcamamız nasip olsun...
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,1bin okunma
Dünyanın güzel olduğunu düşünüyordu. Dünya haftalarca donuk ve kasvetli olmuştu; ama şimdi, bütün borçlarını ödemiş ve cebinde hemen hemen üç dolar şıngırdıyorken ve başarı bilinci kafasındayken, güneş ışıldayarak parlıyordu ve ılıktı, hatta tedbirsiz yayaları ıslatan sağnak bile ona neşeli bir olay olarak göründü. O açlık çekerken, düşünceleri dünya üzerinde açlık çektiğini bildiği binlerce insan üzerinde duruyordu, ama şimdi iyice doymuşken binler olayı ile ilgilenmiyordu. Onları unuttu ve dünyadaki sayısız aşığı anımsadı.
Şunu söylemeliyim ki ne kadar anlatsam da okumadığınız sürece tam anlamıyla kitabı anlamayabilirsiniz. Evet kitabın adı yaşamak ama yaşamdan çok ölüm var ne yazık ki. Ama kitap bitip biraz düşününce anlıyorsun kitabın adının neden yaşamak olduğunu aslında bahsedilen kaybettiklerini acıların ve yaşanılan tüm her şeye rağmen yaşamak... Kitaptan kısaca bahsedecek olursam karakterin figue ile karşılaşması ve onun hikayesini dinlemesi ile başlıyor daha sonrasında figuenin hikayesini dinliyoruz. Kitapta geçen son bir söz ile bitireyim"DERİN BİR MUTLULUK DUYUYORDU, ÇÜNKÜ HAYATIYLA İLGİLENEN BİRİ VARDI"...