Birçok bilgi edinebilirsin, çalışıp öğrenebilirsin, onlarca kitabı satır satır ezberleyebilirsin. Büyük bir âlim bile olabilirsin ama yine de hiçbir şey bilmiyor olursun yaşam hakkında. Çünkü bunların hepsi çepere ait bilgilerdir. Dışsaldır. Bilgi seni dolu bir insan haline getirir ancak yaşamı boşluk vasıtasıyla idrak edebilirsin. Bilgi egoyu besler. Ve ego da asla merkeze ulaşamaz, dışsaldır. Çemberin çevresiyle ilgilidir.
"Aradığın şey o kitaplarda değil
aradığın şeyi okuyarak bulamazsın.
Sende eksik olan şeyi gözlerinle tamamlayamazsın.
Aradığın şeyi dünyada arayacaksın
aradığın şeyi yüreğinle bulacaksın.
Dünyadaki tüm kitaplar, tüm hesaplar
akıl oyunları, sayfalarca laflar, sevginin yerini tutmaz.
Okuyarak öğreneceksin ama severek anlayacaksın..."
diyor Şems.
Dün ne düşündüysen bugün osun.
Bugün ne düşünüyorsan yarın tam olarak o olacaksın.
Sadece tek bir sorun var.
O da ne istediğini bilmiyor oluşun.
Ruh sadece özgürlük ister, deli gömleği değil.
Gömleğinden kurtul ve yola koyul.