Kadınlar çiçeği sever; çünkü çiçek fıtratı hatırlatır.
Allah kadını incelik, merhamet ve zarafetle yaratmıştır. Çiçek de Allah’ın “Cemîl” isminin yeryüzündeki sessiz tecellilerindendir.
Peygamber Efendimiz ﷺ “Allah güzeldir, güzelliği sever” buyurur.
Kadın, yaratılışı gereği güzeli fark eder, güzelle huzur bulur. Çiçek bu yüzden bir hediye değil sadece; hatırlanmanın, değer verilmenin ve gönüle dokunmanın sembolüdür.