Leyla, "geceye dair, gece gözlü, gece saçlı" demekti. Sonradan gece bahtlı da olacaktı. Kays'ın çığlıkları, işte bu "gece renkli" güzel için idi.
"Güzel" ne güzel kelime!.. Kays'ın ruhu ve canı. Güzelsiz, güzelliksiz Kays olur mu?.. Misk, kokmazlık yapabilir mi? Kays, sevmezlik edebilir mi?....